PASHA BANK FAALİYET RAPORU 2022
44 PASHA Bank 2022 Faaliyet Raporu · “PASHA Bank çalışanlarının Banka’nın stratejisi ile uyumlu öneri ve süreç iyileştirmesine yönelik görüşlerini belirtmeleri ve performans sistemleri ile entegre olabilmesi amacıyla ilgili çalışmaların değerlendirilmesine başlanmıştır. Yasal olarak yapılması gereken SWIFT ISO20022 Uyumlanması süreci ile ilgili projeye başlanılmış olup global tarafta yapılan erteleme nedeni ile beklenilmektedir. PASHA Holding bünyesinde yürütülen Model Risk Yönetimi Çerçevesi, Proje Etkinlik Değerlendirmesi (2018-2020 içerisinde) ve Sıfır Tabanlı Bütçeleme Uygulaması projelerine katılım sağlanmıştır. PASHA Bank, iç ve dış müşterilerine daha kaliteli hizmet sunabilmek için iş süreçlerini iyileştirme ve bu iyileştirmelere paralel olarak politika, yönetmelik ve prosedürlerin yıllık gözden geçirme süreçlerini her yıl olduğu gibi eşgüdüm içerisinde sürdürmektedir. Buna paralel olarak PASHA Bank’ın iç iletişim kanalı olan “portal” da güncel doküman ve duyuruların yayımlanması ile ilgili süreçte güncellemeler yapılmıştır. Proje yönetim süreci, Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Yönetmeliği ve Grup metodolojisine uygun olarak güncellenmiştir. Pandeminin etkileri 2022 yılında da devam etmiş olup, buna uyumlanmak amacıyla sektördeki dijital dönüşümler yakından takip edilerek gerekli teknolojik yatırımlara devam edilmektedir. 2023 yılında tamamlanması hedeflenen “Dijital Onay” projesinin başlatılmasına karar verilmiştir. Bilgi Teknolojileri 2021-2023 Strateji dönemi Bilgi Sistemleri Stratejisi hazırlanmıştır. Bu strateji kapsamında; • Sanallaştırma platformu güncellenmiş ve kapasite artışı yapılmıştır. • Yapay zekâ özellikleriyle, performans gelişimi, problem önleme, kaynak optimizasyonu konularında öneriler geliştirerek, performansa ve verimliliğe katkı sunan Banka’nın yeni nesil sunucu ve depolama ünitelerinde kapasite artışı yapılmıştır. • Telefon santral altyapısı ve cihazları yeni altyapıya uygun bir şekilde yenilenmiştir. • Sistem ve Ağ Operasyonları Yönetimi ve yedekleme amaçlı alınan destek hizmeti sağlıklı bir şekilde gerçekleştirilmekte, izlenmekte ve raporlanmaktadır. • Gelişen teknolojiler takip edilerek, bulut (cloud) sistem araştırmaları yapılmış ve önümüzdeki yıllar için gündeme alınmıştır. • Ana Bankacılık ve Uygulama Yönetimi, ana bankacılık ve diğer çevresel sistemlerde devam eden geliştirme çalışmalarına yeni yazılımsal gelişmeler ve yasal projelere verdiği desteği tüm yıl boyunca sürdürmüştür. Dijital bankacılık anlamında yatırımlar yapılarak bu konularda gelişim sağlanmış ve 2022 itibarıyla yatırımlar arttırılmıştır. 2020 yılında geçişi gerçekleştirilen talep yönetimi ve değişiklik yönetimi uygulamaları için raporlama altyapısı geliştirilmiş, Bilgi Sistemleri Satın Alma sürecinin otomasyonu sağlanmış, eğitimleri verilmiştir. PASHA Bank, iç ve dış müşterilerine daha kaliteli hizmet sunabilmek için iş süreçlerini iyileştirme çalışmalarını eşgüdüm içerisinde sürdürmektedir. eşgüdüm PASHA Bank’ın 2022 Yılı Faaliyetleri
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc5NjU0