PASHA BANK FAALİYET RAPORU 2022

53 PASHA Bank 2022 Faaliyet Raporu Genel Bilgiler Yönetime ve Kurumsal Yönetim Uygulamalarına İlişkin Bilgiler Finansal Bilgiler ve Risk Yönetimine İlişkin Değerlendirmeler Komiteler, Yönetim Kurulu tarafından onaylanan ilgili Komite yönetmelikleri uyarınca kendilerine verilen yetki ve sorumluluklar dâhilinde hareket eder. Komite üyeleri, üçer yıllık dönemler itibarıyla en fazla iki kere üst üste atanır. Komite faaliyetleri, üyelerin bir araya geldiği çalışma toplantılarıyla yerine getirilir. Komitelerin toplantı takvimlerinin belirlenmesinde mevzuatın hükümlerine ve Yönetim Kurulu’nca açıklanan çalışma esaslarına uyulur. Komite toplantıları, mümkün olduğunca Yönetim Kurulu toplantılarının zamanlaması ile uyumlu olarak yapılır. Gerekli görüldüğünde, istişari mahiyette olmak kaydıyla, Komite’nin daveti üzerine gündemde yer alan konulara ilişkin olarak görüş sunmak ve bilgi vermek üzere Banka yöneticileri ile hâkim hissedar kuruluşların ilgili fonksiyonlardan sorumlu yöneticileri toplantılara katılabilir. Toplantılar gündemli olarak yapılır. Gündem, mevzuatın Komitelere verdiği görevleri içerecek şekilde hazırlanır. Gündem asgari olarak; Denetim Komitesi için; muhasebe sisteminin, finansal bilgilerin kamuya açıklanmasının, bağımsız denetimin ve iç sistemlerin işleyişinin ve etkinliğinin gözetimine, Risk Yönetimi Komitesi için; Banka’nın faaliyetini tehlikeye düşürebilecek iç ve dış risklerin erken teşhisi ve yönetilmesi ile risk yönetim sistemlerinin, risk iştah beyanı ile operasyonel limitlerin gözden geçirilmesine, Kurumsal Yönetim Komitesi için; kurumsal yönetim ilkelerine uyumun izlenmesi ve iyileştirilmesine, pay sahipleri ile ilişkilerden sorumlu birimin çalışmalarının ve yatırımcı ilişkileri fonksiyonunun gözetimine, Yönetim Kurulu’nun yapısı ve verimliliği hakkında değerlendirmeler yapılmasına ve bu konularda Yönetim Kurulu’na önerilerde bulunulmasına, İnsan Kaynakları Komitesi için; İnsan kaynaklarına ilişkin süreç ve uygulamaların Yönetim Kurulu adına bağımsız olarak gözetimini ve iyileştirilmesini gerçekleştirmek ve insan kaynakları politikalarına ait öncelikli görevlerle ilgili önerilerde bulunulmasına, Aday Gösterme ve Ücretlendirme Komitesi için; Yönetim Kurulu’na, Banka faaliyetlerinin kapsamı, yapısı, stratejileri ve ilgili yasal mevzuat ile uyumlu bir ücretlendirme politikasının ve bağımsız, sağlam, rekabetçi ve etkin bir ücretlendirme sisteminin oluşturulması ve işleyişinin gözetilmesine ve üst yönetim atamalarına ilişkin olarak görüş ve destek verilmesine ilişkin hususları içerir. Gündeme ilişkin bilgi ve dokümantasyon toplantıdan makul bir süre öncesinde hazırlanır ve üyelere ulaştırılır. Komiteler, görevlerini yerine getirebilmesi için konusunda uzman bağımsız kişi ya da kuruluşların görüşüne başvurabilir. Komite toplantıları üye tam sayısının ekseriyetinin sağlanması halinde gerçekleştirilir. Komite kararları ise, toplantıda hazır bulunan üyelerin çoğunluğu ile sağlanır. Oylar eşit olarak bölünmüş ise, Komite Başkanı’nın oyu belirleyicidir. Toplantıda görüşülen hususlar ve alınan kararlar Komite sekreteri tarafından tutanağa bağlanır ve üyelerce imzalanır. Komiteler, sorumluluklarını nasıl yerine getirdikleri ile ilgili olarak, üçer aylık dönemler itibarıyla Yönetim Kurulu’na faaliyet raporu sunar ve kendilerine verilen yetki dâhilinde ele aldıkları konuları özelliğine göre Yönetim Kurulu’nun onayına sunar. Yönetim Kurulu Komitelerinin Çalışma Esasları

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc5NjU0