PASHA BANK FAALİYET RAPORU 2022
65 PASHA Bank 2022 Faaliyet Raporu Genel Bilgiler Yönetime ve Kurumsal Yönetim Uygulamalarına İlişkin Bilgiler Finansal Bilgiler ve Risk Yönetimine İlişkin Değerlendirmeler • Çalışan ve aday deneyimine önem veren bir yönetim anlayışı benimsemek, • Günümüz ve geleceğin ihtiyaçlarına cevap verebilecek sürdürülebilir bir çalışma anlayışı benimsemektir. PASHA Bank İşe Alım Politikası Banka’nın hedef ve stratejileri, kurumsal değerleri ve aranılan pozisyon için gerekli olan yetkinlikler doğrultusunda potansiyeli yüksek insan kaynağının kuruma kazandırılması prensibine dayanmaktadır. İşe alım süreci her pozisyon için gerekli olan görev ve sorumlulukların, aranan niteliklerin ve yetkinliklerin net olarak belirlenmesi ile başlamaktadır. Adayın bu kriterlere ve kurum kültürüne uygunluğu, işe ve kuruma karşı duyduğu heyecanı da değerlendirilerek süreç tamamlanmaktadır. İhtiyaç olan pozisyon için uygun olabilecek adaylar ile İnsan Kaynakları ve ilgili Birim Yöneticileri tarafından mülakatlar yapılmakta, adayların yetkinliklerini objektif bir şekilde değerlendirebilmek için yetkinlik envanterleri ve üst pozisyonlar için değerlendirme merkezi uygulamaları kullanılmaktadır. Oryantasyon Programı Banka’da işe yeni başlayanların, işe girişlerinden itibaren Banka’nın vizyonunu, misyonunu, kurum kültürünü yakından tanıması için, oryantasyon eğitimleri verilmekte ve oryantasyon kitapçıklarıyla bu eğitimler desteklenmektedir. Eğitim sırasında Banka’nın vizyonu, misyonu, yetkinlikleri ile kurum kültürünün önemi vurgulanmaktadır. Ayrıca, PASHA Grup şirketleri ile yürütülmüş olan oryantasyon projesi kapsamında işe yeni başlayanların PASHA Holding ve Grup şirketlerini, kurum kültürünü daha yakından tanımaları için üst düzey yöneticilerin mesajlarını da içeren “Online Oryantasyon” programı uygulanmaktadır. Banka’da işe yeni başlayanlar gönüllülük esasına dayanan Buddy Programı ile karşılanır. Bu kapsamda işe yeni başlayanlar alışma süresi boyunca kurum kültürünü tanırlar ve eski çalışanlarımızın deneyimlerinden faydalanırlar. Eğitim ve Gelişim Faaliyetleri Eğitim gelişim çalışmalarımız, oryantasyon eğitimi ile başlayarak, işbaşı eğitimleri, çalışanların bire bir ihtiyaçlarına cevap verecek teknik eğitimler ile yetkinlik eğitimleri, konferanslar, seminerler, liderlik eğitimleri gibi sürekli gelişimi destekleyecek şekilde sürdürülmektedir. 2022 yılında da Banka stratejileri ve hedefleri çerçevesinde kurum içi ve kurum dışı eğitim programları ile çalışanların gelişimlerine katkıda bulunulmuştur. Bu dönemde de kişisel gelişimlere yönelik, yeni normale adaptasyon sürecinde ihtiyaç duyulabilecek yeni nesil yetkinlikleri geliştirmek amacıyla çeşitli eğitimler verilmiştir. Ayrıca, çalışanlarımız bireysel ihtiyaçları analiz edilerek ihtiyaçlara yönelik eğitimler ve bireysel koçluk seansları ile desteklenmiştir. Bankacılık sektörünün geleceğine liderlik edecek Müdür ve üstü pozisyonlarımız için Koç Üniversitesi ile birlikte özel olarak tasarlamış olduğumuz sertifikalı Liderlik Programı tamamlanmıştır. Yönetici pozisyonlarımız için de Sabancı Üniversitesi ile sertifikalı eğitim programları tamamlanmıştır. Geleceğin liderleri olarak baktığımız iş hayatına yeni başlamış olan çalışanlarımıza da, Bahçeşehir Üniversitesi ile ayrı bir sertifika programı dâhilinde eğitimler verilmiştir. PASHA Bank, çalışanlarına 2022 yılı içerisinde çalışan başına ortalama 6 gün eğitim olanağı sunmuştur. Kurum Kültürü ve Organizasyonel Gelişim PASHA Bank 2017 yılında grup şirketleriyle birlikte başlanmış olan “Organizasyonel Sağlık Endeksi” (OHI) ölçümlerine katılmaktadır. Bu çalışma Grup’un organizasyonel gelişim ve kültürel bütünleşmeye verdiği önemin büyük bir göstergesidir. PASHA Bank bu
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc5NjU0